עידוד הנגשה לאנשים עם מוגבלויות

מודיעין מקדמת העסקת אנשים עם מוגבלויות בעיר

אנשים עם מוגבלויות בעיר מודיעין יקבלו יותר. לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות הוביל המשנה לראש העיר , עמיעד טאוב המחזיק בתיק השירותים החברתיים בעיר שורה של פעילויות בעיר. מועצת העיר אישרה את הצעתו של טאוב לסדר "עידוד העסקת אנשים עם מוגבלויות",

מודיעין מקדמת אנשים עם מוגבלויות

בגבעת התיתורה התקיים סיור למשפחות עם צרכים מיוחדים בהפקת המרכז למשפחה. מתנדבי אגף הנוער והאגף לשירותים חברתיים עברו בין  העסקים המקומיים וקיימו פעילות הסברתית על נושא הנגשת עסקים לאנשים עם מוגבלויות.  ובניין העירייה והמזרקות בכניסה לעיר הוארו לראשונה בתולדות העיר בצבע הסגול.

3100 משפחות מוכרות באגף לשירותים חברתיים במודיעין

האגף לשירותים חברתיים בעירייה, אשר עומד בחזית הטיפול והתמיכה לתושבים ומשפחות עם מוגבלויות בעיר. מטפל ביותר מ-3,100 משפחות בעיר. כאשר אחת המחלקות הגדולות באגף היא מחלקת הצרכים המיוחדים המטפלת ביותר מ-800 בתי אב. כ-63% מהם ילדים או בוגרים על הרצף האוטיסטי. 27% עם ילד או בוגר עם מוגבלות שכלית ונכות פיזית.

בנוסף לטיפול הישיר והפעילויות של המרכז למשפחה אשר עוסק בחיזוק החוסן המשפחתי של משפחות עם מוגבלויות, יצירת בית חם למשפחות מיוחדות וקהילתיות וכן סיוע במיצוי זכויות, עוסק האגף בפיתוח שירותים חדשים בעיר, ביניהם, הקמתו של "בית לחיים" עבור האוכלוסייה על הרצף האוטיסטי אשר צפוי להיפתח בקרוב. וכן, תכנונם של מרכזי תעסוקה עבור אנשים עם מוגבלויות.

עמיעד טאוב המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים: "מודעות משנה מציאות. .ההתגייסות של עיריית וקהילת מודיעין ליום המודעות הסגול מהווה סמן חיובי לעתיד קהילת הצרכים המיוחדים בעיר. כזה המתכתב ישירות עם החזון ותכנית העבודה של האגף לשנים 2020 2030. במסגרתו נבנים מענים מקיפים למשפחות הצרכים המיוחדים בעיר בכל תחומי החיים. החל מדיור ותעסוקה וכלה בתרבות ופנאי. נעשה הכל כדי שלא נצטרך יותר ימי מודעות לנושא שאמור להיות מובן מאליו".

Share your love
Facebook
Twitter