גבעת התיתורה במודיעין מתחדשת בסימון שבילי ההליכה. בשבוע האחרון סומנו באופן מקצועי על ידי אנשי הוועדה לסימון שבילים של החברה להגנת הטבע בשבילים בתיתורנ. בשבילים ייכנסו לחוברת השבילים המסומנים הנערכת בימים אלה לקראת הפצתה.

בשנה האחרונה החלה העירייה בשיתוף עם רשות העתיקות והחברה להגנת הטבע, תהליך שמטרתו ליצוק תוכן לאתר התיתורה, מתוך תפיסה ומטרה לחזק את הקשר של התושבים לאתרי המורשת בעיר, ולהנגישו לכלל הציבור. שדרוג גבעת התיתורה נעשה תוך מתן דגש על שלושה אלמנטים מרכזיים: תיירות, חינוך וקהילה.

הגבעה היא חלק משמעותי באתרי הטבע העירוניים במודיעין

מבחינת תיירות: הפיכת הגבעה לאתר טבע ומורשת יהודית, כאשר מוקדי המשיכה המרכזיים בגבעה יהיו הנוף הייחודי, הפריחה והמורשת של המקום. מבחינת חינוך: פיתוח מרכז מורשת התקופה החשמונאית שיהיה מרכז למידה וחקר בנושאי חי וצומח, ויאפשר מפגש עם האדם והמורשת. במקום יתקיימו תכניות חינוכיות וביוטופים. מבחינת קהילה: מרחב לפעילות קהילתית המעוררת גאווה מקומית ושייכות למורשת.

גבעת התיתורה
סימון שבילים בגבעת התיתורה. צילום: דוברות העירייה

הפרויקט התחיל מחודש אפריל ועד לחודש יולי חפרו בגבעת התיתורה תלמידים ומתנדבים רבים מהעיר. במהלך החפירות נחשפה החצר הפנימית של המצודה הצלבנית. בזכות הפעילות המוצלחת החליט ראש העיר, חיים ביבס על המשך שיתוף הפעולה עם רשות העתיקות. גם בשנים הבאות ימשיכו בחפירות ארכיאולוגיות נוספות גם בשנה הנוכחית.

גבעת התיתורה
צילום: דוברות העירייה

החברה להגנת הטבע פועלת לטובת ושמירת הטבע העירוני.

אביטל יוגב, מנהלת קהילת מודיעין של החברה להגנת הטבע מסבירה כי השבילים בתיתורה סומנו על ידי הוועדה לסימון שבילים. הועדה היא ועדה ציבורית, בהובלת החברה להגנת הטבע, הכוללת גם נציגים מרשות הטבע והגנים, מהקרן הקיימת לישראל, מהמרכז למיפוי ישראל, מאגודת אכסניות הנוער, ממשרד החינוך וממשרד התיירות, ומגופי ציבור וסיירים ותיקים.

יוגב מציינת כי לקראת הפרויקט של סימון שבילי התיתורה קיבלו חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע בעיר, סדנה בנושא סימון שבילים. בסדנה למדו המשתתפים איך ומתי התחילו לטייל בארץ, למה מסמנים שבילים. בנוסף למדו את משמעות הצבעים השונים של הסימונים, איך מחליטים איפה לשים סימן, ומי מחדש את הסימונים ברחבי הארץ. לסיום יצאו משתתפי הסדנה לגבעת שר, וחידשו בה את סימני השביל הקיים, לטובת מטיילי העיר.

יוגב הוסיפה כי השבילים החדשים ייכנסו למפת סימון שבילים חדשה שעומדת לצאת בקרוב. המפה תכלול את גם את אזור העיר מודיעין מכבים רעות.

כאמור העבודות להנגשת התיתורה בעיצומן ובסיומן יוכשרו שביל טיילת היקפי עם תאורה ושביל טבעתי מונגש. עם סיום העבודות על הגבעה יתאפשר לערוך באתר פעילויות חווייתיות רבות לאורך כל היממה. פעילויות כמו הליכה, ספורט וטיולי שוטטות. את המידע אודות הגבעה, ההיסטוריה שלה ובעלי החיים והצמחייה שעליה, יוכלו המבקרים לקבל מ-"מודי". הדמות המודיעינית שמלווה את אתרי הטבע והמורשת של העיר. לאורך כל שבילי התיתורה יוצבו שלטי הסבר והמחשה, כאשר בכל שלט יוטבע סימון QR. הסימון שיאפשר קבלת מידע נוסף מאתר האינטרנט של העירייה, וכן יאפשר למטיילים לקבל מידע באמצעות הטלפון החכם שברשותם, נוסף על המידע שנמצא בשלטים.

מידע נוסף על גבעת התיתורה ניתן למצוא האתר העירייה

Share your love
Facebook
Twitter