גבעת התיתורה. המדריך השלם למטייל בפינת המורשת המודיעינית. בטבורה של העיר מודיעין תוכלו למצוא טבע פראי, מורשת חשמונאית היסטורית ונוף אורבני צמוד. תכירו את גבעת התיתורה במודיעין. אתר טבע ומורשת שאסור לפספס.המדריך השלם למטייל.

גבעת התיתורה- טבע ואורבניות זה לצד זה
במרחק חמש דקות הליכה ממועדון הכושר 'הולמס פלייס" וסמוך לגבולה הצפון מזרחי של העיר שוכן לו עולם שלם של טבע ומורשת שנבנה לפני 3500 שנים. במקום ניצבת גבעת התיתורה, אתר המורשת והטבע החשוב במודיעין המשתרע על 600 דונם.

השם תיתורה (שולי המגבעת). שנודע בעבר כאל בורג' מתאר אזור שבו הוכחות ארכיאולוגיות רבות מספור. להתיישבות היהודית עתיקת היומין החולשת על הדרך שבין מישור החוף לירושלים. 180 בורות המים בהם השתמשו עולי הרגל בעת העלייה לבית המקדש בירושלים, השומרות העתיקות ומבנה הגזית ששימשו ככל הנראה את הלוחמים החשמונאים, כמו גם הגתות לייצור יין ושמן ששוחזרו וניצבים במרכז הגבעה. כמו בן במקום ניתן לחזות במערות קבורה וחוות חקלאיות המעידות על מורשתה של הגבעה המשקיפה על עיר החשמונאים.

הפער בין הטבע במלוא הדרו לאורבניות העירונית לא יכול להיות גדול יותר. מרחק מאות מטרים מהכביש הסואן 443 ניצבים יחדיו החי והצומח בסינרגיה מופלאה. לצד עצי הבוסתן המרהיבים שביניהם עצי זיתים, שקדים, רימונים ואפילו תאנים ניצבים שיחי הקקטוס הקוצניים הפורחים במלוא הדרם והרקפות והכלניות העוטפות את הגבעה בצבעם העז.

בנוסף בטיול בשביל הנגיש המקיף את הגבעה תוכלו להיתקל גם במגוון בעלי חיים, החל משועלים דרך דורבנים ושלל זוחלים ופרפרים וכלה ברותי הצבועה העירונית הנוהגת להסתובב ברחבי העיר. אם חשקה נפשכם במנוחה באמצע הדרך מגוון פינות ישיבה מוצלות עם גפנים לרשותכם.

כמו כן השביל המרכזי שמקיף את הגבעה מונגש למטיילים ומבקרים. במרכזו כאמור ניצב גן ארכאולוגי הכולל מתקנים חקלאיים. זאת לצד שלטי הכוונה ועמדות הסברה קוליות קוליות בעברית ובאנגלית. וכן תצפיות מרהיבות.

תכירו את כל סודות התיתורה

עיריית מודיעין פיתחה אפליקציית משחק לכל המשפחה. האפליקציה נקראת "סודות בתיתורה" והיא משלבת טיול ברחבי הגבעה לצד שימוש בטכנולוגיה של מציאות רבודה בעזרת המכשיר הסלולארי.

דרך המשחק ניתן לצאת להרפתקה ידידותית המיועדת לכל המשפחה.

להורדת המשחק חינם לחצו כאן

דרכי הגעה לתיתורה:
1.כניסה מרחוב עמק דותן (מול פארק חטיבת יפתח) .
2.כניסה מדרך יגאל אלון אליו מגיעים דרך רח' כליל החורש. מחוץ לגבעה קיים חניון קטן ובו חניות נכים עבור המבקרים.

הגבעה ממוקמת בגבולה הצפון-מזרחי של העיר ומתנשאת לגובה 315 מטר מעל פני-הים, שטחה כ-600 דונם. על הגבעה שלטי הסבר למטיילים.

גבעת התיתורה
גבעת התיתורה במודיעין צילום עמיעד טאוב
מטיילים
מטיילים בגבעת התיתורה במודיעין צילום עמיעד טאוב
גבעת התיתורה
מרכז כבישת זית עתיק בגבעת התיתורה במודיעין צילום עמיעד טאוב
פרפר
טבע ונוף בגבעת התיתורה במודיעין צילום עמיעד טאובע ונוף ב
Share your love
Facebook
Twitter