יער הילדים במודיעין. ההיסטוריה וההווה משתלבים במודיעין.  ככה נראה נוף ישראלי. יער נטע אדם הממוקם מצפון מזרח לרעות הוקם לזכרם של ילדים שנספו בשואה. מטרת המקום הפורח היא להוות מוקד חינוכי וערכי המשלב בין שואה לתקומה. המדריך המלא ליער  במודיעין.

אודות יער הילדים במודיעין

פרוייקט ייחודי שהוקם ע"י קק"ל לזכרם של מיליון וחצי ילדי השורה ביוזמת  ד"ר ויימן מארה"ב, המנהלת הראשונה של המרכז לחינוך השואה והאנושות. ד"ר ויימן הבחינה שבמדינת ישראל אין יער המנציח את מיליון וחצי הילדים שנספו בשואה והמנציח את אורח חייהם של הילדים שחיו בתקופה זו ומתאר את הסיפורים הקטנים והיום יומיים. בעקבות כך יזמה ד"ר ויימן פרוייקט הנקרא עץ ועוד עץ.  בפרוייקט שפורסם ברחבי העולם נקראו אנשים לתרום עץ וכך במשך שנתיים אספה עשרות אלפי דולרים מאנשים מכל הדתות והלאומים.

מיקום היער

בצפון מזרח רעות לכיוון עמק החמניות המפקיד בין מכבים למודיעין. ניתן להגיע למקום מהצד הדרומי של שדרות עמק החולה. לחלופין ניתן להיכנס גם מהשביל המרוצף המתעקל ויורד מאמצע רחוב אביטל ברעות אל כיכר הכניסה למכבים, שעל דרך יאיר פרג.

הטבע ביער הילדים

היער מורכב מעצי אורן ירושלמים ועציר ברוש ולצידם מעט עצי תאנה ושקד ובחלק המזרחי גם שזיפים רימונים זיתים וחרובים. בסמוך לשביל תוכלו למצוא גם שיחי כליל החורש וסירה קיצונית. בתקופות הנכונות ניתן למצוא במקום נרקיסים, כלניות ורקפות.

מה ניתן למצוא במקום?

מבנה בעל כיפה המכונה סית' מנע.
המבנה הינו למעשה קבר קטן של שייח'ית הנמצא בצד המערבי של דרך יאיר פר. המקום הוכרז כאתר לשימור ע"י המועצה לשימור אתרים. על פי ויקפדיה סית מנע היא אחת מחמש השייח'יות הקבורות באזור. על פי האגדה הן היו  אחיותיו של שייח' מעין שגר בעבר באזור רעות הקדום. האגדה מספרתי כי האחיות נפטרו בדרכן להלווית אחיהם וכל אחת מהן נקברה במקום אחר. השייח היה אחד הגנרלים של  מוחמד שיצא בשמו לכבוש ארצות נידחות.

דרך הפטרול
בשנת 1966 הקימה קק"ל את דרך הפטרול. היא משתרעת על פני 14 קילומטרין ובעבר סימנה את הגבולות של קווי הפסקת האש. זאת במסגרת ההסדרים בין ירדן לישראל. דרך הפטרול חוצה את 'יער הילדים' מצפון לדרום.היא מהווה מקום מעולה למטיילים ולרוכבי אופניים באזור. במקור נסללה הדרך בין קיבוץ שעלבים.

Share your love
Facebook
Twitter