ספרייה חדשה בעירוני ה' מצטרפת לרשת הספריות העירונית של העיר מודיעין. ספרית בית הספר עברה שידרוג והפכה מספרייה רגילה לספרייה המותאמת למאה ה-21, ספרייה המאפשרת כמעט הכל.

במאה ה-21 כאשר העולם הופך דיגיטלי גם בתכנון ספריה נדרש, לדיוקים והתאמות למציאות הטכנולוגית בה אנו חיים. שאלות כמו מה יונח על מדפי הספרים והאם בכלל יהיו מדפים? האם יהיה זה מרחב של שקט? מה יעשו שם חוץ מלקרוא ספרים? כך נגשה מעצת הפנים עידית אבו בתכנון המרחב. המטרה הייתה יצירת מרחב גמיש המשלב בין מספר עולמות ומייצר מהם מכלול שלם הוליסטי וטבעי. מרחב המאפשר תהליכי למידה במגוון סגנונות.

ספרייה חדשה
צילום: שי אפשטיין

ספריה חדשה בעירוני ה' יוצאת מגובולות הספרייה

פדגוגיה, מבוססת פרויקטים, מהווה את הדנ"א של בית הספר, והיא זו אשר היוותה את הבסיס לפעולת התכנון. תהליך למידה כזה, מבקש לשאול את השאלה, להגדרת הפרויקט ולצאת למסע של למידה. תהליך הנדרש להתנסויות ממשיות, מבוססות ידע תיאורטי ומעשי כאחד. היה לי ברור שהמרחב צריך לאפשר את כל אלו.

ספרייה מעוצבת וייחודית

בשטח של כ- 400 מ"ר נוצרו שלושה אזורים מרכזיים ומוגדרים: שטח לישיבה לא פורמאלית המזמנת ישיבה של יחידים או התכנסות בקבוצות, שטח להתכנסות בקבוצות ולמידה פורנטילית ושטח המוגדר לעבודה מלכלכת "מייקר" לביצוע והוצאה לפועל של רעיונות תאורטיים פרי תהליכי הלמידה. שטח ה"מייקרים" הוא בעצם בית מלאכה המאגד בתוכו חומרים וכלים לעבודה. בכל שלושת האזורים מפוזרים עולמות הידע הן בצורתם המסורתית כספרים והן כידע דיגיטלי. האזורים המוגדרים באמצעות צבע וחומר, מהווים אזורים גמישים המאפשרים מעברים טבעיים פיסיים ורעיוניים כאחד.

עיצוב עידית אבו
צילום: שי אפשטיין

המעצבת עידית אבו סיפרה על התהליך: "לאחר תהליך ארוך, בו חשבנו, התלבטנו, דייקנו, התאמנו, הלכנו חזרנו… אני שמחה לפרסם פרויקט מיוחד במינו: תכנון הספרייה בבית ספר התיכון ע"ש יצחק נבון במודיעין. זוהי לא ספרייה כפי שהורגלנו אליה, יש בה הרבה מעבר לספרים. זהו מרחב ורסטילי, מדבר חדשנות ומותאם לפדגוגית PBL המושתתת בבית הספר. מרחב המאפשר פעולות מגוונות. מותאם לצרכים המשתנים ולקהלים מגוונים. מאפשר למשל הרצאות או פעילות של קהילות לומדים המקיימים שיח ודיון. מרחב המאפשר פעילויות אחרות לגמרי כמו שעורי יוגה, פילטיס"

צילום: שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין

ספרייה במודיעין

עירוני ה
צילום: שי אפשטיין
עירוני ה'
צילום: שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין
Share your love
Facebook
Twitter