איך משווים בין הלוואות חוץ בנקאיות לכל מטרה?

לפני שאתם לוקחים הלוואה, כמובן שאתם רוצים לוודא שמדובר בעסקה הטובה ביותר האפשרית עבורכם. האם זו הריבית הכי נמוכה שאתם יכולים לקבל? מה לגבי פריסת התשלומים, עמלות נלוות וכו'?

במאמר זה, נסביר כיצד לבצע השוואה שתסייע לכם למצוא הלוואה לכל מטרה חוץ בנקאית בתנאים הכי משתלמים, בהתאם לצרכים שלכם.

קבלו הצעות משלושה מלווים לפחות

הרבה מלווים מציעים הלוואות לכל מטרה, לרבות בנקים, חברות כרטיסי אשראי ומלווים חדשים בשוק, כמו חברת בלנדר למשל.

עשוי להיות שוני גדול בין מלווה אחד למשנהו מבחינת ריביות, לוחות זמנים להחזר, עמלות והתהליך לאישור וקבלת ההלוואה. לכן, חשוב לקבל מספר הצעות מחיר לפני קבלת החלטה. שאפו לקבל הצעות משלושה מלווים לפחות, אבל רצוי יותר אם אתם יכולים, כדי שלא תפספסו אף הצעה שיכולה להיות טובה יותר.

ודאו שאתם תמיד משווים תותים לתותים

כאשר משווים הצעות ממספר מלווים, שימו לב שהתנאים (כמו תקופת ההלוואה ושיעורי הריבית) דומים, ולא רק התשלום החודשי.

לדוגמה, אם מלווה אחד מציע תשלומים חודשיים נמוכים יותר אך לוח החזרים ארוך יותר, אתם עלולים בסופו של דבר להיות חייבים יותר בסך הכל עבור ההלוואה הזו, מאשר על הלוואה עם תשלומים חודשיים גבוהים יותר, בשל הריבית הנוספת שתשלמו.

דבר נוסף שיש לבדוק: האם שני המלווים מציעים הלוואות בריבית קבועה? להלוואות בריבית משתנה יש בדרך כלל ריבית התחלתית נמוכה יותר, מה שגורם לה להיראות משתלמת. עם זאת, אתם לוקחים על עצמכם יותר סיכון עם הלוואה בריבית משתנה, מכיוון שהריבית עלולה לעלות במהלך ההחזר.

ישנם מצבים בהם הלוואה בריבית משתנה הגיונית, במיוחד אם אתם מתכננים לשלם את ההלוואה מהר ויכולים לעמוד בתשלומים גבוהים יותר, אבל חשוב לוודא שאתם משווים בין אותם סוגי ריביות.

הסתכלו על סך העלויות

על מנת לשמור על עלויות הלוואה נמוכות ככל האפשר, הסתכלו על העלות הכוללת של הלוואה, לרבות שיעור הריבית ועמלות נוספות.

הביטו על לוח הסילוקין של הלוואה, על מנת להעריך כמה ריבית תצטרכו לשלם במהלך חיי הלוואה. העלות מושפעת מכמות התשלומים. ברגע שתבינו לעומק את התנאים, תוכלו לבחור בהלוואה שתעלה לכם הכי פחות.

קראו את האותיות הקטנות

היו קפדניים בבחינת הצעות, כדי לא לפספס שום פרט חשוב. .חלק מהמלווים גובים קנסות על תשלום מוקדם, למשל. במקרה כזה, אם תרצו לפרוע את החוב מבעוד מועד, בסופו של דבר אתם עלולים לשלם יותר עבור ההלוואה הזו מאשר עבור הלוואה דומה ללא עמלה.

השוואה מקיפה שווה את המאמץ

חשוב להקדיש זמן להשוואת הצעות שונות של הלוואה לכל מטרה בשוק החוץ בנקאי, מכיוון שחלק מהלווים מציעים עסקאות טובות משמעותית מאחרים. אתם לא רוצים לשלם יותר מדי, אז הקפידו לעקוב אחר הטיפים האלה כשאתם מחפשים הלוואה.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

Share your love
Facebook
Twitter