אתרים

אפיון אתרים לעסקים שקיימים באינטרנט

עסקים רבים מחזיקים באתר אינטרנט שכבר הספיק להתיישן או שהוא אינו מספיק מעודכן. אתרים כאלה כבר אינם מצליחים למשוך גולשים ולספק לידים, ולכן לא מממשים את המטרה השיווקית שלהם. מכיוון שכל אתר אינטרנט עסקי הוא קודם כל במה פרסומית – חשוב לדאוג להקמה של אתר חדש במקרים כאלה. בעזרת אתר חדש, העסק יוכל להעניק מידע רלוונטי ללקוחות שלו ולנסות לגרום לגולשים ליצור עימו קשר.

כאשר נמצאים בתהליך של הקמת אתר עסקי חדש עם חברת דיגיטל מקצועית, חשוב לבצע קודם כל אפיון יסודי של האתר. תהליך האפיון יסייע למי שיעצב ויבנה את האתר להבין מהם הצרכים של העסק, מהם היתרונות שלו, מיהו קהל היעד המרכזי של האתר וכיצד יהיה הכי נכון לפנות לקהל זה.

אתרים
צילום: FREEPIK

איך מתבצע תהליך האפיון?

תהליך האפיון מתחיל בהיכרות עם העסק. חברת הדיגיטל שתבנה ותקדם את האתר צריכה להבין בדיוק מה העסק עושה, כדי שהיא תוכל לעצב את האתר בצורה מתאימה וגם כדי שתוכל להחליט בהמשך על ביטויי חיפוש לצורך קידום אתרים.

בדרך כלל, התהליך מתחיל בפגישה או בסדרת פגישות, שבהן בעל העסק מציג את העסק, את קהל היעד ואת היעדים שאותם ירצה שהאתר ישיג. תהליך האפיון הזה יוביל להחלטות, כמו: כמה דפים יהיו באתר, מה יהיה התוכן בהם וכיצד הם ייראו.

לאחר שמתבצעת היכרות עם הלקוח, החברה שמפתחת את האתר יכולה להבין טוב יותר מה נדרש ממנה, ולבנות את האתר בהתאם, גם מבחינה עיצובית, וגם מבחינה טכנית ושיווקית.

אילה סוגי אתרים יכולים להרוויח מביצוע אפיון אתרים?

תהליך אפיון אתר יכול להתאים לכל סוג של עסק – החל מאתר מכירות אונליין שמשווק בגדים ומוצרי אופנה, ועד לאתר תדמית של משרד עורכי דין או חנות כלי נגינה אונליין. כאשר מדובר באתרי אי-קומרס, שמתבצעות בהם רכישות, תהליך האפיון חשוב במיוחד. זאת מכיוון שמדובר באתרים שעיקר ההכנסה מהם תלויה בנפח התנועה שנכנסת אליהם בכל חודש וגם ביכולת שלהם לגרום לגולשים לבצע רכישות. אתרים כאלה זקוקים לחוויית משתמש מצוינת, ולממשק נוח שמתאים לקהל היעד של החנות.

כדי ליצור אתר מכירות שמצליח לממש את מטרתו, הרבה תלוי באיכות האפיון שבוצע לו. בעזרת האפיון, חברת הדיגיטל שתבנה את האתר תוכל להתאים את העיצוב, הממשק והתכונות של האתר בצורה הטובה ביותר למטרותיו. גם אתרים שאינם אתרי מכירות זקוקים לאפיון מעמיק. אמנם היכולת שלהם לבצע המרות באתר היא פחות קריטית, אך גם להם יש יעדים ומטרות לממש. התפקיד של אתרי תדמית הוא בעיקר לספק מידע רלוונטי ולאסוף פרטי קשר של גולשים. את המטרות האלה ניתן להשיג באמצעות שלב האפיון המקדים, ולכן חשוב לבצע זאת גם במקרים כאלה.

היתרונות של תהליך אפיון אתרים

כאשר תהליך האפיון מתבצע לעומק ובצורה יסודית, הוא יכול לגרום לכך שהתוצאה הסופית תהיה טובה יותר. ישנן חברות דיגיטל שאינן טורחות לקיים את תהליך האפיון בצורה מסודרת, ולכן האתרים שהן בונות פחות אפקטיביים. כדי להצליח בתהליך הזה, יש לשאול כמה שיותר שאלות ולהגיע להבנה מעמיקה של זהות העסק וגם של היתרונות שלו לעומת המתחרים. כך ניתן לבנות אתר שמצליח למשוך גולשים, לספק להם תוכן רלוונטי שמעניין אותם, וגם לפתות אותם להשאיר פרטי קשר (לידים).

בסופו של דבר, אתר אינטרנט עסקי הוא פלטפורמה שיווקית. וכמו בכל קמפיין פרסומי, ככל שהוא ישקף יותר את רוח העסק ויקלע יותר לטעם של קהל היעד – הוא יוכל לממש את הפוטנציאל שלו בצורה טובה יותר.

Share your love
Facebook
Twitter