בימי החורף וגם בקיץ, בריכת הזרמים בגינה יכולה לחולל נפלאות עבור כל משפחה. בין אם אתם זוג צעיר ובין אם משפחה עם ילדים וגם לאנשים פרטיים – בריכת הזרמים יכולה לתרום רבות, בין היתר לבריאות אנשים שסובלים מבעיות גב והם זקוקים למים חמימים שגם יהיו בתנועה על הגב, אך גם לכל בני המשפחה שכן מדובר על בריכה בה כולם יכולים לשהות יחד. אז מה ההבדל בינה לבין בריכה רגילה, כיצד מתכננים ומקימים אותה וכיצד יש לתחזק אותה? כל התשובות בהמשך.

מהי בריכת זרמים בגינה ואילו הבדלים יש לה ביחס לבריכות שחיה

אמנם רובנו מכירים את הבריכות מימי הקיץ, אך גם בעונות הקרות יותר ניתן ליהנות מהבריכה, אם מתקינים בריכת זרמים. מדובר על בריכות מחוממות המאפשרות גם שחייה נגד הזרם וגם ישיבה והנאה מג'טים חמים שמספקים עיסוי לגב. הזרם העוצמתי שיוצא מהן מאפשר עיסוי לכל חלקי הגוף, אך במיוחד לאלה הסובלים מכאבי גב מדובר על פתרון מושלם.

בריכות הגלים כוללות ג'טים לעיסוי, יש בהן גופי חימום באמצעותם ניתן לחמם את המים עד ל-40 מעלות, ניתן להפעיל בהן זרם עוצמתי ולשחות כנגדו ולמרות שיש בו תחושה של בריכה רגילה בשל האפשרות לשחות נגד הזרם, למעשה מדובר על בריכה קטנה בהרבה.

יתרונותיה של הקמת בריכת זרמים בגינה למשפחה

לבריכת זרמים יתרונות רבים לכל בני המשפחה. עבור הילדים מדובר על פתרון מעולה כשמדובר על גינות קטנות, הם גם זוכים ליהנות מבריכה ויכולים לשחות בה והיא לא תופסת מקום רב בגינה. כמו כן, מדובר על אטרקציה בקרב ילדים, אז מובטחת הנאה גם של החברים שבאים לבקר.

עבור מבוגרים מדובר על הנאה כפולה – ניתן לשחות בבריכה נגד כיוון הזרם וליהנות מאימון כושר מצוין ונטול סיכונים לפציעות, ומאידך ניתן ליהנות מהג'טים ומהמים החמים וליהנות מעיסוי חם לגב.

תכנון והקמה של בריכת זרמים בגינה

כדי להקים את בריכת הזרמים יש לבחור קודם את סוג הבריכה ואת הדגם ואת התאמתם לחלל הרצוי בגינה. כדאי לקחת בחשבון נושאים כמו מידות אורך, רוחב ואת שטח התפעול הדרוש ויש לבחור בין האופציות הבאות: בריכה שקועה באופן חלקי, בריכה עילית או בריכה בקו אפס. מרבית האנשים בוחרים בבריכה עילית או בריכה שקועה בקו אפס עם דק סביב.

יש לתכנן מראש את אפשרות ריקון הבריכה – יש לדאוג לה לניקוזים בתחתית או עם משאבה בהתאם לאפשרויות בגינה. יש להכין גם מפסק פאקט בטיחותי כדי למנוע התחשמלות ואחרי שהכנו את כל התשתיות לניקוז ולחשמל ממקמים את הבריכה באמצעות חברה מקצועית עם מנוף מותאם. המיקום של הבריכה צריך להתאים למשקל הכבד שלה, יש לעשות זאת תוך היוועצות עם בעלי מקצוע כגון מהנדס. יש לקחת בחשבון נושאים כמו גישה לחללי התפעול של בריכה, למשל המנועים  באמצעות פתח שירות בדק עם מנעול מתאים למניעת גישה למקום ללא רשות.

ניהול ותחזוקת בריכת זרמים בגינה

תחזוקת בריכת זרמים דומה לתחזוקת ג'קוזי לגינה אך יש בה כמה הבדלים, בעיקר בשל העובדה שהיא משמשת גם כבריכה. באופן יומי מומלץ לבחון את מידת הכלור בבריכה ואת מידת החומציות שבה וכמובן שמפלס המים נכון. אחת לשבוע כדאי לבחון האם מידת ה-HP בבריכה ויש לנקות את הפילטרים עם צינור גינה. יש להוסיף חמצון ולהסיר ולנקות את מכלי הסקימר ולבדוק את החיבורים בטבעות כדי לבחון דליפה באטמים.

אחת לחודש יש להשרות את הפילטרים בתמיסת ניקוי מותאמת, יש לייבש אותם לפני הכנסתם מחדש. אחת לכמה חודשים יש לרוקן חצי מהבריכה כדי לנקות את שטח הקונכייה שלה, את כל סוגי הניקוי והתחזוקה יש לבצע עם כפפות ורצוי להחזיק בשני פילטרים כי אז ניתן לטפל באחד כשהשני כבר מוכנס פנימה.

Share your love
Facebook
Twitter