אורבך

דואגים לקשישי מודיעין בדרכו של אורי אורבך ז"ל

במבצע עירוני רחב היקף במודיעין מכבים-רעות נערך מיזם שבת "והדרת" שהגה אורי אורבך ז"ל כאשר כיהן כשר לאזרחים ותיקים בממשלת ישראל. במסגרת הפרויקט שמים תושבי העיר את האזרחים הוותיקים במרכז. את המיזם קידמו אלמנתו מיכל אורבך והמשנה לראש העיר, עמיעד טאוב.

מיכל אורבך, אלמנתו של אורי, מקדמת את המיזם שייסד וגייסה למבצע את המשנה לראש עיריית מודיעין עמיעד טאוב. יחד עם האגף לשירותים חברתיים. ועם רכזת  תרבות יהודית חיה לדרברג. ארגנו ביום שישי חלוקת ורדים ואיגרות ברכה לאזרחים הוותיקים במרכזים מסחריים בעיר. ובבית הדיור המוגן עזריאלי פאלאס.

אל המיזם הצטרפו מתנדבים רבים ובהם ארגון הנשים החד-הוריות בעי., סיירת ערניים ע"ש ערן מוטהדה ז"ל ומתנדבים נוספים ובהם מיכל עצמה ובתה תמר אשר חילקו ורדים ואיגרות  לאזרחים הוותיקים ושוחחו איתם.

גם השרה לשעבר לשוויון חברתי וגמלאים ח"כ מירב כהן הגיעה לתמוך בפרויקט שהגה אורבך ז"ל.

בנוסף הופץ לקהילות בעיר חומר עיוני ורעיונות לפעילות בנושא השבת, ובבתי הכנסת התבקשו להעלות לתורה את זקן המתפללים כשקוראים את "והדרת".

כן נשלחה גלויה עם תפילת השר לאזרחים ותיקים, שכתב אורי אורבך ז"ל. בסיומה ביקש, "ותן לנו כוח, לילדים וגם להורים / לזכור שהעולם לא שייך רק לצעירים".

המשנה לראש עיריית מודיעין, עמיעד טאוב:"יש לנו מחויבות ערכית בין-דורית ומתמשכת כלפי תושבי הזהב שלנו לאורך כל ימות השנה. נקודת השיא של שבת 'והדרת' על פי חזונו החברתי של אורי ז"ל משתלבת בטבעיות בעשייה החברתית השוטפת בעיר שבה בחרו אורי ומיכל להתגורר ולפעול. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

מיכל אורבך הגדירה את המבצע כ"המשך הדרך שאורי התחיל". לדבריה, "אורי הביע תקווה ששבת 'והדרת' תהפוך למסורת שנתית ותגיע לרבים, מכל המגזרים, ואחרי שנה ויותר של ריחוק חברתי, כולנו  יכולים לקבל השראה משבת והדרת למחוות ומעשים של קירוב לבבות".

אורי אורבך
מימין:מירב כהן אלי פלץ עמיעד טאוב ומיכל אורבך צילום דוברות העירייה
Share your love
Facebook
Twitter