דרכון אירופאי: האם גם אתם זכאים?

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לעבור הליך של הוצאת אזרחות אירופאית, ובפרט דרכון פורטוגלי. כיצד תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים?

דרכון אירופאי: הזדמנות לפתוח דף חדש מעבר לים

יוקר המחייה במדינת ישראל, לצד מצב בטחוני רגיש, מובילים לא מעט ישראלים לחפש אפיקים חדשים מעבר לים. אירופה כידוע היא יבשת עשירה ובעלת פוטנציאל אדיר מבחינת תעסוקה, מגורים, לימודים וחיי חברה. אחת מהמדינות המובילות בתחום של הוצאת אזרחות זרה היא כמובן פורטוגל וזאת בשל היותה מדינה שידועה בתנאים מקלים בכל הקשור להוצאת אזרחות זרה. בעקבות תיקון לחוק שאושר לפני מספר שנים ובמסגרתו ישראלים אשר מוכיחים כי הם צאצאים של אנוסי פורטוגל וספרד, רבים זכאים לקבל את הדרכון במהירות וללא צורך במגורים במדינה או במעבר על מבחן שפה, כפי שנהוג בלא מעט ממדינות האיחוד. ע"פ הערכות מעל 10,000 ישראלים כבר קיבלו דרכון, אולם חשוב לקחת בחשבון כי התהליך הבירוקרטי שכרוך בכך עלול להיות ארוך ומתיש. כדי לקצר תהליכים ולבחון האם אתם זכאים, מומלץ לקבל ליווי מצד עורך דין המתמחה בתחום. בכך, תוכלו גם אתם לפתוח דף חדש מעבר לים ובמדינה מתפתחת ומתקדמת כמו פורטוגל.

הוכחת זכאות: כל מה שרציתם לדעת

כדי להתחיל בהליך של הוצאת אזרחות, יש לבדוק ברשומות של הקהילה היהודית בפורטוגל האם שם המשפחה של בני המשפחה מופיע, וזאת מתוך מטרה להוכיח כי אתם צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל. הקהילה היהודית שהתגוררה בפורטוגל וספרד באותה תקופה ברחה למדינות רבות בעולם במסגרת אירועי גירוש ספרד, מדינות הכוללות בין היתר את לוב, מצרים, דרום אמריקה, מרוקו, בולגריה, יוון ועוד. על כן, אם המשפחה שלכם עלתה לישראל מאחת מהמדינות הללו, הסיכוי ששם המשפחה שלכם יופיע הוא גבוה במיוחד.

צריך לדעת כי תנאי הסף לקבלת אזרחות כוללים בין היתר עבר נקי מפלילים ועל כן נדרש להעביר תעודת יושר. שימו לב כי באמצעות עורך דין ניתן לקצר את התהליך באופן משמעותי, כולל הגשת הבקשה, משום שהוא בעל קשרים ענפים בקהילה ובהתאם לכך ימלא בעבורכם את הפרטים ואת הבקשה עד לאישור הסופי. חשוב לציין כי תהליך הבדיקה הראשוני לזכאות היא ללא עלות, כך שניתן לבחון מראש את סיכויי ההצלחה.

נוסף לכך, ברוב מדינות אירופה אזרחים זרים המבקשים לקבל אזרחות נדרשים להוכיח כי הם גרים במדינה לפרק זמן של מספר שנים או שולטים בשפה המקומית, ועל כן פורטוגל היא הזדמנות מצוינת בעבורכם לקבל דרכון זר – ובהתאם לכך ליצור שפע של הזדמנויות חדשות לטובת שיפור איכות החיים.

האם באמת משתלם להוציא דרכון זר?

למרות שהתהליך עצמו לוקח בין שנה וחצי לשנתיים והוא כרוך בלא מעט בירוקרטיה, התשובה היא בהחלט כן. באמצעות דרכון זר פורטוגלי תוכלו לנוע באופן חופשי בין מדינות האיחוד האירופי, להתגורר בפורטוגל או במדינה אחרת באיחוד לתקופה קצרה או ארוכה ואפילו להיכנס לארה"ב ללא צורך בהוצאת ויזה. נוסף לכך, אזרחי האיחוד יכולים לפתוח עסקים ולבצע יוזמות שונות כמו רכישות של נדל"ן למגורים או מסחר, כל זאת בעלויות נמוכות כמעט בחצי מאשר כאן בישראל. מדובר בהזדמנויות נהדרת בעבור ישראלים שרוצים להתפתח מבחינה עסקית אך גם ליצור איכות חיים משופרת אותה תוכלו ליצור במרחק טיסה קצר מישראל.

לסיכום, הוכחת זכאות לטובת הוצאת אזרחות אירופאית היא הזדמנות מצוינת בעבורכם ובעבור בני המשפחה לפתוח דף חדש בחייכם. אולם, חשוב להקפיד לפני תחילת התהליך ליצור קשר עם עורך דין המחזיק ברישיון נוטריון לטובת ליווי מתחילת התהליך – החל מבחינת הזכאות ועד לקבלת הדרכון. בכך, תוכלו גם אתם להצטרף לאלפי ישראלים שכבר עכשיו מחזיקים בדרכון נחשק כמו דרכון פורטוגלי.

 

צילום: pixabay
Share your love
Facebook
Twitter