רבים מאיתנו אוהבים לטייל בטבע, ולא מעטים גם לוקחים את התחביב וההנאה כמה צעדים קדימה ויוצאים לטיולים של כמה ימים בשטח. לעיתים מדובר בטרקים במקומות שונים בעולם, החל בנפאל ועד לדרום אמריקה, ולעיתים טיולים בארץ מהצפון ועד לדרום ובדגש על שביל ישראל. נקודה בסיסית שיש לשים אליה לב כשיוצאים לטיולים אלו הוא טיב הציוד להישרדות בשטח.

עם ציוד טוב תשרדו בתנאי שטח בטיול

לא כל יציאה לטבע ואפילו למספר ימים, אומרת שתמצאו את עצמכם שורדים כמו בסרטים. למעשה, תכנון נכון מראש יהפוך את הטיול לקל ובטוח וימקסם את ההנאה. יחד עם זאת, עדיין צריך להצטייד היטב על כל צרה שלא תבוא, ומעבר לכך החיים בשטח הופכים להרבה יותר יעילים ונוחים עם ציוד הישרדות הולם. בחנויות הציוד למטיילים ובאתרים ייעודיים תוכלו למצוא מגוון רחב של כלים שונים ומשונים, חלקם נחוצים יותר וחלקם פחות, אך בכל מקרה כדאי לבחור בציוד טוב ואיכותי המגיע מיצרנית וממשווק מוכר ואמין. כמובן, חשוב גם לתת את הדעת על אזור הטיול ותנאי האקלים, גודל התיק ויכולת הנשיאה שלכם, ומסגרת התקציב העומדת לרשותכם.

סוגים שונים של ציוד הישרדו

כאמור, ציוד הישרדות הוא עולם ומלואו של אפשרויות, ולהלן נביא מספר דוגמאות. ראשית, קיים הטלפון הלווייני שאותו ניתן להשכיר לפי יום. מדובר במכשיר שאינו תלוי בקליטה הסלולרית, ויש מקומות רבים בעולם וגם במדבר בארץ שאינם מכוסים ברשתות. באמצעות המכיר תוכלו להתקשר מכל נקודה בעולם וגם ניתן יהיה לאתר אתכם בעת הצורך. גם יש לו לחצן מצוקה למרכז שליטה הפועל מסביב לשעון, ניתן לקבל ולשלוח ללא מגבלה הודעות טקסט, וגם להתכתב, לראות ולשלוח מפות ומסלולים מהנייד באמצעות אפליקציה ייעודית.

עוד דוגמא לציוד הישרדות חביב ופשוט הוא אבן אש המחוברת למקל לצורך הדלקת מדורה בקלות ובמהירות גם אם נתקעתם בלי מצית או גפרורים. בנוסף, אם צפוי מזוג אוויר קריר ביום ובלילה, שמיכת מילוט בצבע כסף היא ציוד הישרדות מוכר וותיק שמבודד אתכם ושומר על חום גופכם גם בתנאים קשים. עוד ציוד שתמיד כדאי לקחת הוא אולר איכותי עם הפונקציות הבסיסיות לפחות, מצפן ופנס טוב, כילה נגד יתושים וערסל. בנוסף, למרות שגזיה ובנזיניה נחשבות לעיתים לציוד מותרות, הן ללא ספק ציוד הישרדות הכרחי שיאפשר להכין ארוחות ומשקאות חמים בשטח, וביחד איתן כדאי לרכוש מגן רוח קשיח ומתקפל לממדים קומפקטיים.

חשיבותו ציוד איכותי לטיול בשטח
צילום: FREEPIK
Share your love
Facebook
Twitter