בית העלמין

אבנר גולדמן ז"ל הונצח ב"מעלה אבנר" בשכונת משואה

אבנר גולדמן ז"ל. טקס הנצחה לזכרו של סא”ל אבנר גולדמן ז”ל, טייס חייל האוויר, תושב העיר, שנפל בפעילות מבצעית אסון המסוק ברומניה ביולי 2010 והוא רק בן 48.

אבנר גולדמן ז”ל תושב מודיעין נפל בפעילות מבצעית ועל פי החלטת ועדת ההנצחה העירונית, בשיתוף המשפחה, הונצח זכרו של גולדמן ז”ל במדרגות העולות מרחוב נחל צלמון לרחוב נחל עמוד שנקראות “מעלה אבנר”. בדברי הזיכרון סיפר אביו של גולדמן על בנו שהיה עולה ויורד במדרגות הללו לביתו בנחל עמוד ומספרן של המדרגות הוא 48 כגילו של גולדמן בעת שנהרג באסון המסוק.

את הטקס הנחה משה שטרן, שהזמין לדברי הוקרה והנצחה את הרב לאו, ראש העיר חיים ביבס, אביו עובדיה גולדמן ורחלי דור-רפפורט, חברת משפחה.

אבנר היה חבר בקהילת “מנורת מודיעין” ששינתה את שמה ל”מנורת אבנר”. כל חבריו ומכריו העידו על היותו אישיות יוצאת דופן וצנועה מעמודי התווך של הקהילה. בין היתר זכור אבנר לטובה מהשיעורים והדרשות שנהג לתת בשבתות הכנסת. אבנר השאיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

להנצחת זכרו ומורשתו הוסר הלוט מעל אבן הנצחה ונחשף שלט החדש המעיד את שמו של מעלה המדרגות “מעלה אבנר”.

אסון היסעור ברומניה

התרסקות היסעור ברומניה התרחש ב-26 ביולי 2010. מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי התנגש במהלך טיסת אימון בגובה רב ברכס בוצ'ג' שבהרי הקרפטים בצלע הר, סמוך לעיר בראשוב ברומניה. בהתרסקות נספה כל צוות המסוק – ארבעה טייסים ושני מכונאים מוטסים ישראלים, וקצין משקיף רומני.

נשוי לאורית ואב לארבעה

סא"ל גולדמן ז"ל, הותיר אחריו את אורית וארבעה ילדים, המתגוררים במודיעין, ערן, אמיר, איתן ותמר. אשתו, אורית גולדמן אמרה לאחר האסון: "כולם תמיד אומרים שאין כאלה אנשים וזה נכון גם במקרה הזה. מוזר לי לדבר עליו בלשון עבר. הוא אדם מדהים מכל הבחינות שנהנה ואהב מאוד לטוס וללכת למילואים. עדיין תלוי כאן בבית שלט ברכה לכבוד יום ההולדת שלו שהיה לפני שבוע. ממש לפני הטיסה הוא שלח לי הודעת אס.אם.אס וכתב שהכל נפלא ומסר ד"ש לכולם.אני מרגישה כאילו אני נמצאת בחלום ורק מחכה שהוא ייכנס הביתה. אתמול הגיע לפה קצין העיר ועדכן את הבן שלי שהיה בבית, ומיד לאחר מכן גם הבת הגיעה. הייתי בדרך הביתה ברכבת וכשהגעתי נודע לי על המקרה.אנחנו נשואים 25 שנה וזה כאב בלתי נסבל. הוא עושה מילואים גם בגיל מבוגר מתוך אהבה. הוא איש מדהים, הבעל הכי טוב שיכולתי למצוא".

בית העלמין
בית העלמין הצבאי במודיעין צילום עט תקשורת

עמוד האינסטגרם של חיל האוויר

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Israeli Air Force (@israeliairforce)

Share your love
Facebook
Twitter