ירקות טריים במודיעין היה נחשב במשך שנים למשימה לא פשוטה. בעיר בה אין שוק קלאסי כמו בערים ותיקות, קשה למצוא ירקות איכותיים וטריים. לפני מספר שנים הגיע לעיר שוק האיכרים של מיכל אנסקי ושינה את התמונה. אם אתם מחפשים ירקות ופירות טריים באיכות הגבוה ביותר, תפקדו בכל שישי את השוק ותהנו.

אז מה מיוחד בתוצרת החקלאית שנמכרת בשוק האיכרים של מיכל אנסקי המתקיים בימי שישי במרכז לב רעות. מדובר על פירות וירקות בדרגה הגבוהה ביותר (מה שנקרא פרימיום, בשפת הירקות והפירות) – ירקות ופירות שבדרך כלל לא מגיעים אל הצרכן הישראלי (עודפי יצוא למשל).

 

שיר פדלון מפעילה דוכן ירקות פרמיום מסבירה את מה זה אומר ירקות פרימיום? "בעולם הפירות והירקות יש 3 דרגות של איכות, זה שהולך לשוק המוסדי, זה שמגיע לסופר, ויש כזה שלקהל הישראלי יש נגישות מאוד מצומצמת אליו, "פרימיום". סוג הירקות והפירות שאנו מוכרים הוא זה שמגיע למסעדות יוקרה, והולך בעיקר לייצוא".

נושא המחיר הגבוהים של הפירות והירקות של שוק האיכרים עולה פעמים רבות. אכן האיכות באה לידי ביטוי גם במחיר והמחירים גבוהים מירקות הנמכרים בסופר. מצד שני, המחירים דומים ואף זולים מירקות ופירות הנמכרים בירקניות ברחבי העיר.  שיר מוסיפה: ברור שהמחירים בשוק הם לא המחירים שאנחנו רגילים בסופר.  אבל מצד שני, האיכות והמגוון שהשוק מציע, כוללים דברים שאין בסופר הרגיל כמו למשל כרובית סגולה, תות בטעם ענבים, פטל טרי ועוד.

פירות טרייים

ירקות פרמיום הנבחרים בקפידה

יתרון נוסף של הירקות והפירות בשוק הוא רמת הטריות של המוצרים. הסחורה הנמכרת בשוק מגיעה לצרכן מקסימום יום לאחר שנקטפה וכך מובטחת טריות לאורך זמן במקרר. שיר מספרת כי היא מזמינה את הסחורה ביום רביעי, ביום חמישי הם נקטפים ובשישי נמכרים בשוק. "הירקות אפילו לא מספקים לעבור קירור"

התוצרת החקלאית המגיעה לשוק נבחרת בקפידה ממיטב החקלאים שמגדלים בטכנולוגיות מתקדמות, כמו גידולים הידרופוניים (גידולים על מים ללא ריסוס), גידולי חממות בהדברה ביולוגית (הדברה מן החי), אנו בטוחים שהירקות והפירות בריאים, מזינים ועם טעם אמיתי.

בנימה אישית, יש הבדל עצום בטעם של הירקות הנמכרים בדוכן של שיר מאשר ירקות שרכשתי ממקומות אחרים בעיר. תקדישו חצי שעה בשישי בבוקר, תקפצו לשוק ורכשו למשפחה שלכם ירקות ופירות בריאים וטעמים, ברמה שלא הכרתם. אם יש לכם זמן נוסף בשוק יש דוכנים רבים המוכרים מאפים, גבינות יוצאות דופן, ממרחים, תבלינים ועוד.

השוק פועל בכל שישי בבוקר, במרכז לב רעות.

ירקות טריים מאפים ירקות במודיעין

Share your love
Facebook
Twitter