ישיבת ההסדר במודיעין

ישיבת ההסדר במודיעין שלב אבן הפינה

ישיבת ההסדר במודיעין יוצאת לדרך. ראש הישיבה הרב(אל”מ מיל’) אליעזר שנוולד: “בית המדרש שאנו מניחים היום לו את אבן הפינה יהיה ביתם של הבנים, הטובים שבאומה. ביחד עם כל התושבים בעיר שמעוניינים ללמוד תורה לשמה.בבית המדרש הזה יתמסרו טובי הבנים ללימוד יומם ולילה”.

ישיבת ההסדר במודיעין יצאה לדרך בטקס חגיגי של הנחת אבן הפינה התקיים בישיבת ההסדר מאיר הראל במודיעין שלאחר למעלה מעשור של פעילות החלה בהקמת מבנה הקבע של הישיבה.

סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן התייחס  לסוגיית הרב קרים. במהלך טקס הנחת אבן פינה למבנה הקבע של ישיבת ההסדר “מאיר הראל” במודיעין. סגן השר בירך את הרמטכל איזנקוט על החלטתו לדבוק במינוי של הרב קרים. סגן השר אמר כי הדבר לא היה פשוט מבחינת הרמטכ”ל. כשידיעות אחרונות מפרסם כותרות ראשיות יומיים ברציפות עם ציטוטים מלפני 15 שנה ללא הקשר מתאים.

בטקס נשא דברים גם ידידו של ראש הישיבה הרב (אל”מ) אליעזר שנוולד. ח”כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני שהרב שימש כקצין האג”מ שלו. והשניים שירתו יחד גם במלחמת לבנון השניה לפני כעשור. בן ראובן התייחס לחשיבות מסלול “ההסדר”. ואמר כי מדינת ישראל וצה”ל זקוקים לחיילי ההסדר שהם. לדבריו, חיילים ומפקדים מצויינים.

יו”ר דירקטריון חברת החשמל יפתח רון-טל התייחס למסלול ה”שסדר” שייסד הרב שנוולד בישיבה -שירות צבאי ארוך ולימוד תורה משמעותי בישיבה במסלול שנמשך שש שנים. רון-טל אמר  כי מדובר במתכונת מנצחת ומעשה חלוצי שאי אפשר להפריז בחשיבותו.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו  שליווה את התהליך כולו עוד טרם הקמת הישיבה  בירך את הישיבה וסיפר על הקשיים בתחילת הדרך.

באירוע השתתפו, בין היתר, גם שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל, חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי, מוטי יוגב ובצלאל סמוטריץ, ראש ישיבת מעלות הרב יהושע ויצמן, ראש עיריית, מודיעין חיים ביבס, עמיעד טאוב, בנימין בהגון, ורבנים ואישי ציבור נוספים.

ראש הישיבה הרב(אל”מ מיל’) אליעזר שנוולד: “בית המדרש שאנו מניחים היום לו את אבן הפינה יהיה ביתם של הבנים, הטובים שבאומה. ביחד עם כל התושבים בעיר שמעוניינים ללמוד תורה לשמה.”

עוד ציין הרב שינוולד:”בבית המדרש הזה יתמסרו טובי הבנים ללימוד יומם ולילה.הבנים ישלבו לימוד תורה תובעני עם שרות צבאי משמעותי כלוחמים ומפקדים, וכפרמדיקים מצילי חיים באזרחות ובצה”ל.שפניהם יהיו כלפי הכלל הקהילה וצרכיה, הבנים שיהיו הגרעין שממנו יצמחו מנהיגי העתיד, של הרוח והמעש.”

ישיבת ההסדר במודיעין
ישיבת ההסדר במודיעין צילום עמי שרון
Share your love
Facebook
Twitter