בשנות השישים של המאה הקודמת עלה צורך חדש בשוק העבודה לאנשי מקצוע בתחום ההנדסה שיעסקו בעיקר בתכנון ובהפעלת כלים ומערכות הנדסיות שהיו בשיא פריחתן. התחום המשיך להתפתח עם השנים ומקצוע ההנדסאי שלח שלוחות רבות לתחומים שונים וכיום מדובר על תחום שחולש על פני עשרות תחומים בכל מרקמי החיים. להנדסאי יש יכולות התמודדות עם מצבים מורכבים ועם אתגרים בטכנולוגיות שונות, לכן הוא גם האמון על בקרה, ניהול, תפעול ותחזוקה של מערכות אלקטרוניות מסוגים שונים בתעשייה.

יתרונות למסלול הנדסאים

למסלול הלימודים להנדסאי שלל יתרונות, כאשר הביקוש בשוק העבודה של היום מהווה את היתרון הברור מכולם. כשהביקוש גדול התנאים טובים, השכר עולה וההבטחה שתהיה אפשרות להתקדם, לעסוק בתחומים מגוונים ותמיד למצוא אתגר בעבודה. אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיות רק מתפתחות עוד ועוד, וכיום ישנה מגמה ברורה של קליטת עובדי אלקטרוניקה וטכנולוגיה מקצועיים מכל קשת התעשייה כדי שאלה יהיו אמונים על התכנון, הפיתוח, התפעול והתחזוקה של כל תעשיות ההייטק והטכנולוגיה.

יתרון ברור נוסף הוא המגוון הרחב של מסלולי ההנדסה – ניתן כיום למצוא מסלולי הנדסאי שנוגעים בכל תחום בחיים, החל מהסביבה, התעשייה, תחום העיצוב, האדריכלות, הרפואה, האלקטרוניקה והמדיה ועוד. כל אחד יכול למצוא לעצמו את התחום אליו הוא מתחבר, ואם יש לו תשוקה גם לעולם הטכני, תהיה לו האפשרות לשלב בין התחום המעניין ובין הצד הטכני שלו.

מה צריך לדעת על לימודי הנדסאות?

לימודי הנדסאות מתחלקים למספר רב של מסלולי לימוד ובכל אחד מהם אפשרויות תעסוקה שונות באותו התחום. מסלול לימודי הנדסאי מכונות למשל יכשיר את ההנדסאים להשתלב בתפקידים שונים בתחום במחשבים, המכונות, האלקטרוניקה והבקרה, מסלול לימודי הנדסאי החשמל יכשיר את הלומדים בתעודת חשמלאי מוסמך ובוגריו יעבדו בתחומים שונים הקשורים למערכות חשמל בתעשייה ובשוק הפרטי.

במסלול לימודי תעשייה וניהול ירכשו הסטודנטים ידע רב על פתרון בעיות בתעשייה, במסלול הנדסאי רפואי יוכשרו הסטודנטים לתפעל מכונות רפואיות שונות, במסלול הנדסאי התוכנה הסטודנטים יתמקצעו בתכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות מחשבים שונות, במסלול ההנדסה האזרחית יוכלו הבוגרים להשתלב בפרויקטים שונים של תשתיות ובניה ובמסלול לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים הבוגרים יוכלו לתכנן ולעבוד בשטח בניהול צוות וייהנו מכלים רבים לניהול צוות.

ההכשרה מתמקדת בהקניית ידע מעשי וכלים מקצועיים שיסייעו לבוגרים להשתלב בשוק העבודה במהירות. ההכשרה קצרה לעומת לימודים לתואר, ועומדת על שנתיים עד שלוש שנים, כאשר ישנה גמישות במסגרת הלימודים ולרוב ניתן לבחור בין לימודי יום או ערב. תנאי הקבלה ללימודים יהיו קלים יותר מתנאי הקבלה ללימודי הנדסה לתואר ראשון, אין צורך בפסיכומטרי וגם ללא תעודת בגרות ישנם מסלולים של מכינות המאפשרים בכל זאת להיכנס ללימודים. לרוב דרישות הקבלה יהיו בגרות חלקית או מלאה וישנן דרישות מקלות לבני 35 ומעלה. בוגרי הלימודים מקבלים דיפלומה מטעם מה"ט – המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע, זהו גוף ממשלתי האחראי על הפיקוח וההכשרה של הטכנאים וההנדסאים בישראל ואחזקת התעודה מאפשרת סמכויות וזכויות חתימה והלימודים מאפשרים בסיומם המשך לימודים לתואר הנדסה במסלול מקוצר ובמתן פטור מקורסים מסוימים.

המידע באדיבות הנדסאים תל אביב .

Share your love
Facebook
Twitter