טאוב וכהנא

מודיעין מקדמת נשים בשירותי הדת.

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות אישרה הצעה תקדימית  לשילוב ולקביעת ייצוג נשי בקרב משגיחות הכשרות בעיר. ההצעה זכתה לתמיכה של שר הדתות, ח"כ מתן כהנא ושל ראש העיר ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. יוזם ההצעה, עמיעד טאוב, משנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותי הדת:"נתקן את האפליה כלפי נשים ונוביל מהפכה בשירותי הדת".

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות אישרה הצעה תקדימית  לשילוב ולקביעת ייצוג נשי בקרב משגיחות הכשרות בעיר.

טאוב המשנה לראש העיר המחזיק בתיק שירותי הדת ובתיק השירותים החברתיים ביקש בהצעתו כי העיריה תקבע ייצוג נשי מינימלי של 20% מקרב משגיחי הכשרות בעיר ותחייב את כל הגורמים העירונים המוסמכים לבחור את המשגיחים והמשגיחות ולהעסיק בהתאם לכשירות ההלכתית והמקצועית נשים בתפקידי השגחת כשרות . כמו כן, מבקש טאוב כי העירייה תקיים ותעודד קורסי  הכשרה למשגיחות כשרות והעסקת משגיחות כשרות בעיר.

ההצעה כאמור זכתה בתמיכה מוחצת במועצת העיר מודיעין מכבים רעות וכמובן בתמיכתו של ראש עיריית מודיעין ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס.זאת למרות התנגדותם של חברי סיעת שחר בראשות מויש לוי.

המשנה לראש עיריית מודיעין, עמיעד טאוב: " נשים מודרות באופן קבוע וארוך שנים מחלק משירותי הדת ככלל ומתחום השגחת הכשרות בפרט הן בישראל והן בעיר מודיעין. בשנת 2021 אך  טבעי ומובן מאליו שנשים תוכלנה גם לעסוק כמקצוע בתחום של השגחת הכשרות, בייחוד לאור העובדה שאין שום בעיה הלכתית עם היותה של אשה משגיחת כשרות".

"כמי שפועל לביטול אפליה על רקע מגדרי, מרגע כניסתו לתפקיד,  לטעמי מדובר בעניין עקרוני של צדקת הדרך ושוויון מגדרי הדורש את התערבות הרשויות ושת"פ בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי במטרה לאפשר  לנשים לעסוק בכל מה שתחפוצנה בהתאם לעיקרון חופש העיסוק".

השר לשירותי דת מתן כהנא: "אני מברך את חברי עמיעד טאוב המשנה לראש העיר מודיעין ואת מועצת העיר מודיעין על אישור ההצעה. מודיעין הופכת לחלוצה בכל הנושא של קידום נשים בשירותי הדת, מהלך שאני תומך ומקדם החל מכניסתי לתפקיד, הן במועצות הדתיות, הן בתפקידי משגיחות הכשרות והן בתפקידים נוספים.

בכוונתי לבדוק את נושא הכנסתן של נשים לתפקידי משגיחות כשרות ואפעל לקידום הנושא ברשויות נוספות. אמרתי בעבר ואומר שוב: ישנה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידים במערך שירותי הדת. הממסד הדתי ייתרם מהשמעת קולן של נשים במרחב הציבורי בכלל ובמרחב הדתי בפרט".

טאוב וכהנא
עמיעד טאוב ומתן כהנא צילום דוברות
Share your love
Facebook
Twitter