מחפשים אזורים מעניינים לטיול? אם כן, למרות שארצנו יחסית קטנה והנופים לא תמיד דרמטיים, ישראל דווקא מצטיינת בעושר של נופים ובמגוון רחב של אזורים השונים זה מזה מהותית. אז הנה 5 מקומות שכדאי מאוד לעבור בהם במהלך טיול רכוב או רגלי.

הערבה הצפונית

נכון שחם, אבל אם יש לכם רכב עם מזגן לא תתקשו לטייל בערבה הצפונית אפילו קיץ. אם אתם הולכים ברגל, עדיף להמתין עד לסתיו. הערבה הצפונית משתרעת החל מים המלח דרומה ועד לפארן (פחות או יותר), מרחק של יותר ממאה קילומטרים הגובל עם ירדן. באזור זה יש לא מעט שבילים הנכנסים מזרחה אל תוך נחל מסור, נחל עשוש, נחל נמיה ועוד רבים וטובים אחרים, שכל אחד מהם מציג את נופי המדבר הבתוליים. רק להקים אוהל מתחת לכוכבים.

צפון רמת הגולן

במעבר חד, צפון הרמה הוא האזור הקריר ביותר בארצנו, כך שמי שמחפש להצטנן קצת בקיץ ימצא שם את מבוקשו. באזור הזה יש כמה וכמה יישובים, ביניהם אודם, נמרוד, נווה אטיב, מסעדה, מג'דל שאמס ואחרים, וכן יערות אורנים, נחלים זורמים (כמו עין פיט), מפל המסור ועוד. תוכלו להעביר בכיף יום שלם ויותר בצפון הרמה, כאשר ברקע הר דוב, הר שיאון והחרמון מציירים נוף מרהיב ביופיו.

הרי הגליל

גם את הרי הגליל לא כדאי לפספס, החל מרכס נפתלי, דרך הר מירון ולמעשה לכל אורך הדרך עד תחילת הירידות לכיוון נהריה וראש הנקרה. האזור המיוחד הזה שומר על מראה ירוק לכל אורך השנה, עם נחלים הזורמים בעיקר במהלך ואחרי העונה הגשומה אך חלקם גם בקיץ. ובינות לנופים היפהפיים יש הרבה מקומות מעניינים כמו קבר הרשב"י במירון וקברי הצדיקים בצפת, נחל דישון והערוץ המרהיב שלו, מסעדות אותנטיות ועוד.

הרי אילת

ושוב חזק דרומה לאילת. אם אתם מטיילים בארץ ואוהבים את הנופים הכי דרמטיים, אין ספק שהרי אילת הם המקום בשבילכם. מדובר באזור עם תצורות גיאולוגיות מטורפות בשלל גוונים של שחור ואדום, כאשר ברקע מעבר לשבר הסורי-אפריקאי מתנשא הנגב הירדני. כאן לא חסרות אטרקציות כמו עמודי עמרם הססגוניים, הקניון השחור וכמובן הים הטרופי היחיד בארצנו במפרץ אילת.

יערות מנשה

קצת מדרום לעמק יזרעאל מצטופפים יערות אורנים על שטח נרחב, ירוק כל השנה והרבה פעמים גם זורם בנחלים ומעיינות קטנים. כאן תגלו שבילים נסתרים להליכה ולנסיעה ברכב שאינם מצריכים הנעה קדמית, שלל ציפורים ובעלי חיים מקומיים, פינות חמד נסתרות וכל השקט שרק תרצו.

 

Share your love
Facebook
Twitter