אם יש שני דברים שכמעט כל ישראלי אוהב לעשות, אלו הגריל והקמפינג, כאשר חלק גדול מאיתנו גם משלב בין שני התחביבים ועושה מנגל בטבע. רבים גם הצטרפו אל המגמה הברורה של מעבר למנגל על גז, ונהנים מהיתרונות הרבים שלו לעומת גריל הפחמים המסורתי. אם כבר יש לכם גריל כזה, או אם אתם חושבים לרכוש אותו בקרוב, כדאי שתדעו משהו על מיכלי הגז הייעודיים ועל האפשרות להחלפתם.

אילו בלונים מתאימים לגריל וקמפינג?

במבט על, ניתן לראות כי מוצרים לגריל ולקמפינג יכולים לכסות את כל עולם מיכלי הגז. כך לדוגמא, אם אתם רוצים לחבר את הגריל הביתי שבחצר שלכם לבלון גדול, למשל של 48 ק"ג, הרי שטכנאי גז המגיע עם ווסת, צינור, חבקים, ברז ושאר הציוד המקצועי יוכל לעשות זאת בקלות. מהצד השני, אם נסתכל על עולם הקמפינג נראה את המיכלים הקטנים של 330 גר בלבד, המזינים לרוב גזיות ולעיתים כיריים – ולרוב לא משמשים לצלייה.

בין לבין קיימים מיכלים בגודל בינוני, שהם הטובים ביותר עבור מנגל וקמפינג. מדובר במיכלים בגודל 2.5 ק"ג או כפול – 5 ק"ג, שיש להם כמה יתרונות בולטים. אם ניקח את גריל הגז לבית נראה שבלון בגודל כזה מאפשר ניידות גבוהה. למשל, ייתכן שתרצו ביום קיץ חם למנגל בצילו של עץ, ואילו ביום חורף קריר מתחת לפרגולה. עם חיבור לבלון גדול מאוד יהיה קשה מאוד להתנייד, אבל עם בלון בינוני אין בעיה לעבור. הוא לא שוקל הרבה ואחרי שהשתמשתם בו גם אין בעיה לאחסנו בפינה הייעודית למנגל או למחסן.

אם נסתכל על ענייני קמפינג, נראה שהחיסרון הבולט של מיכלים קטנים הוא שאחרי זמן שימוש קצר נשארתם בלי גז. לכן משתמשים במיכלים האלה בעיקר להכנת קפה ותה ולבישולים קצרים. לעומת זאת, אפילו בלון 2.5 ק"ג, שממש לא תופס הרבה מקום ברכב, יוכל להספיק לכל בישול שתרצו – אורז, פסטה, מוקפצים וכן הלאה. ויותר מכך – ביר מאוד להניח שהוא יספיק לכמה טיולים לפני שתצטרכו להחליפו, לעומת הבלונים הקטנים שנדרשים להחלפה מתמדת.

מיכלים לגריל
מיכלים לגריל וקמפינג צילום: FREEPIK

איך מחליפים בלוני גז?

החלפת בלון 5 ק"ג או 2.5 ק"ג ממש לא מסובכת. קודם כל, יש חברות המציעות שירות עד הבית שבו אתם רק מחייגים ונציג השירות מגיע ומחליף לכם את הבלון. מן הסתם, השירות כרוך בקנייה ראשונה של בלון ולאחר מכן החלפתו התדירה. כמו כן, ישנן חנויות העובדות בשיתוף פעולה עם ספקית הגז, אשר בהן ניתן לבצע את ההחלפה, אך כמובן שהדבר כרוך באיתור חנות כזו ובהגעה אליה.

Share your love
Facebook
Twitter