מתי הוקמה מודיעין? העיר שאתם מכירים היום החלה בהקמה כבר בשנת 1985 עם תכנון הישוב מכבים. אך העיר מודיעין עצמה החלה למעשה להתאכלס רק בשנת 1996 והפכה לעיר באופן רשמי בשנת 2001.

מתי הוקמה העיר מודיעין מכבים רעות?

התשובה לשאלה בדיוק כמו אנשי הצבאי הרבים בעיר מתחלקת לשלושה חלקים. העיר מאזור השפלה היא למעשה תוצאה של איחוד רשויות משנת 2003 עם הישובים הותיקים רעות ומכבים.איחוד שהוביל לשטח של למעלה מ50 אלף דונמים לישוב המשותף.

את העיר הגה מייסד המכביה יוסף יקותיאלי המונצח בישוב מכבים. בפועל רק בשנת 1985 החל ד"ר ישראל פלד בהקמת הישוב מכבים. ב1990 הצטרף גם הישוב רעות שבו היו בעיקר פרויקטים לאנשי צבא וכוחות הביטחון ואר בשנת אפריל 1990 הוקמה המועצה המקומית המשותפת לשני הישובים.

סיפורה של העיר מודיעין

הכלים הראשונים להקמת העיר מודיעין עלו על הקרקע בשנת 1994 ושנתיים לאחר מכן בשנת 1996 החל האכלוס בעיר שהייתה אז מועצה מקומית בראשות ראש הועדה הממונה משה שכטר ז"ל. ראש העיר הראשון של מודיעין. היא הוקמה למרות מאבקי שכנים מרמלה ולוד שחששו מפגיעה באיכות התושבים שיבחרו מהם וכן אל מול מאבקים של ארגוני סביבה שביקשו לשמוא על הטבע החשמונאי.

 

האיחוד של מודיעין עם הישובים מכבים ורעות

בשנת 2003 החליט משרד הפנים על איחוד יישובים והוכרזה העיר מודיעין־מכבים־רעות והישובים נחשבים לדומים לשאר שכונות העיר. את העיר מנהל כיום ראש העיר חיים ביבס המשמש גם כיו"ר השלטון המקומי.

Share your love
Facebook
Twitter