עידית אבו עיצוב פנים

עידית אבו – עיצוב פנים, מרחבי למידה וסביבות עבודה במודיעין

עידית אבו היא מעצבת פנים המתמחה בעיצוב מרחבי למידה וסביבות עבודה תושבת מודיעין. עידית עיצבה מרחבי למידה במספר בתי ספר בעיר וחיברה בין  חומר, צבע והצורה באופן מושלם ומעורר השראה.

הסיפור שלי?

עידית אבו בוגרת  לימודי עיצוב פנים לימודי החוץ של הטכניון. באוריינות חזותית בחינוך. המתמחה בעיצוב מרחבי למידה וסביבות עבודה. בעבר הייתה אשת חינוך והיא בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בהצטיינות באוריינות חזותית בחינוך.  אבו  בת 48 נשואה ואם לשלושה  בנים. גרה במודיעין מאז שנת 2004 .אבו היא חלק מקהילת העסקים במודיעין.

שו"ת על עיצוב פנים עם עידית אבו

אילו אלמנטים מגדירים את סגנון העיצוב שלך.

עבורי, מגרש המשחקים הוא החומר הצבע והצורה. בעבודותיי אני נהנית לבחון את גבולותיהם ואת כל מערכות היחסים המתרחשות ביניהם. עבודותיי צבעוניות וניחנות במראה ייחודי ושמח. אני ערה לכל הטרנדים ולומדת את כל המגמות הנוגעות לעולם העיצוב, אך מקפידה מאוד  לא להיכנע להם, אלא לייצר שפה עיצובית המבטאת את האמת המתבקשת של החלל עצמו.

עד כמה הלקוח יכול להיות מעורב בפרויקט?

הפרויקטים נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות:  לפרויקטים ציבוריים/מסחריים ולפרויקטים פרטיים. בשתי הקטגוריות, נקודת הפתיחה היא  גיבוש פרוגרמה מתוך הקשבה מלאה לצרכים של הלקוח. בפגישת ההכרות, אני שואלת המון שאלות ומקשיבה לכל מה שיש ללקוח לומר.  לצרכים שנאמרים ישר ובמילים,  ולכל אותם צרכים שנמצאים אי שם באוויר. אני קוראת להם הצרכים הרגשיים. אלו הם אותם רצונות שהלקוח שואף אליהם, אך אינו יודע לנקוב בשמם. הוא מדבר עליהם כמשהו אמורפי אם בכלל. תפקידי, לזהות את אותם צרכים, לשקף לו אותם ולתת הם ביטוי ויזואלי וכמובן גם תשובות פרקטיות בחלל עצמו.

מעורבתו  של הלקוח מאוד חשובה להצלחת התהליך, כי זהו בעצם הבסיס לגיבוש הקונספט העיצובי. אולם יחד אם זאת אנו מתחילים תהליך בידיעה כי הלקוח, הזמין אותי כבעלת ידע, על כן, כדי ששיתוף הפעולה יצליח, אנו נמצאים בתהליך של הקשבה, כלומר מעורבות אך לא התערבות.

בפרויקטים ציבוריים חינוכיים, תהליך העבודה עם הלקוח הוא נרחב הרבה  יותר, מאחר והלקוח מורכב מצוות חינוכי שנבחר ללוות את הפרויקט  וגם משום שאנו נדרשים ללמוד את המטריה החינוכית, פדגוגיה ומטרות לימודיות.

איך את מנהלת את הפרויקטים?

כל פרויקט בין אם הוא ציבורי/מסחרי ובין אם הוא פרטי מנוהל באופן שיטתי ומסודר. זה מתחיל מגיבוש פרוגרמה המבטאת את הצרכים. תהליך העבודה מתחיל בהתבוננות מעמיקה לשם הכרות והבנת הצרכים. התאמתם לדרישות, להעדפות אישיות ולמסגרת תקציב. כל אלו יהוו את הבסיס להכנת סקיצה רעיונית שתעובד לסקיצה מפורטת מתוך דיאלוג עם הלקוח, עד ליצירת הסקיצה הנבחרת.

בשלב הבא, הסקיצה הנבחרת תעובד לתכנית אדריכלית מפורטת, הכוללת תכנית הריסה, חשמל, אינסטלציה, מיזוג אויר, תקרות, נגרות, רצפה (פריסות וחומרים), פריסות (חדרי רחצה, קומפוזיציית צבע ושילוב חומרים). בשלב זה מועברות התכניות לקבלנים ולאנשי המקצוע הנדרשים, לשם תמחור והצעות מחיר. שלב זה הוא חיוני ומאפשר לנו שליטה במסגרת התקציב שהוגדרה.

לאחר מכן, מועברות תכניות לביצוע לקבלן ולאנשי המקצוע הנוספים . כמובן שיחד עם העברת התכניות אני מקיימת פגישות, ליווי ונמצאת בקשר הדוק עימם. הגעות לשטח בנקודות קריטיות, תאום בין כל אנשי המקצוע ופיקוח על שלבי העבודה הכרחיים להבטחת איכותו וביצוע של הפרויקט ברמה גבוהה.

יחד עם הליווי בשטח, ממשיך תהליך העיצוב בליווי צמוד עם הלקוח לבחירת החומרים, תאורה, חיפויים וריהוט משלים.

איכות העבודה הוא ערך משמעותי בעבודת הסטודיו. הסטודיו נמצא בקשר הדוק עם טובי הספקים ואנשי המקצוע האחראיים והמקצועיים ברחבי הארץ.

מה הייחוד של העסק שלך?

החללים שאני יוצרת מאופיינים בקו ייחודי בעל צבעוניות נועזת ועליזה אך מדויקת שאינה מעייפת  את העין. אני מקפידה על עיצובים ייחודיים שאינם חוזרים על עצמם, ובכל פרויקט אני מוצאת עצמי מתכננת מוצרים חדשים. אולם בסופו של עניין, מה שחשוב לי באמת הוא שלקוחות הקצה שלי, הילדים, בין אם הם תלמידים ובין אם הם בני הבית, הנכדים,… חשוב לי שירגישו שהמקום בו הם נמצאים, אותם עוטף אותם בחמימות ומשרה עליהם הרגשה נינוחה לבטא עצמם במלואם.

פרויקטים בעיר מודיעין

מרכז חוויתי למידה ומשחק – בית ספר ענבלים

עידית אבו עיצוב פנים ומרחבי למידה
צילום: דקל אבו

מרכז עתיד – בית ספר עירוני ה'

מרחב למידה במודיעין
צילום" דקל אבו

פרויקט במבליק. חדר חידות – בית ספר אבני חן

עידית אבו עיצוב פנים
צילום דקל אבו

טיפול בחלל הציבורי והפיכתו למרכז למידה ושהייה – בית ספר חוט השני

מרחב למידה
צילום" דקל אבו

שיפוץ ושדרוג סטודיו גרין פילאטיס ברעות

עידית אבו עיצוב פנים
סטודיו גרין פילאטיס ברעות צילום: דקל אבו

פרטי התקשרות עם מעצבת הפנים עידית אבו:

כתובת: תכלת 27/9 מודיעין

אתר:  https://www.editabu.co.il/

רשתות חברתיות: https://www.facebook.com/editabu

https://www.instagram.com/editabu.design/

טלפון: 050-9292420

Share your love
Facebook
Twitter