פארק ענבה מודיעין מתחיל כפארק עירוני הכולל מדשאות, מתקנים ואגם מלאכותי. אבל אם ממשיכים בשביל עד למטה מגלים קילומטרים של שביל טיול ורכיבת שטח, בוסתנים ומתקני שתיה.  מומלץ לבקר ביום שמש אחרי גשם.

פארק ענבה קרוי על שם נחל ענבה. הנחל זורם ממזרח לעיר מודיעין ואפיקו עובר לאורך רוב התוואי שלו בפארק.  הכניסה הראשית לפארק נכנסים דרך שד' החשונאים או דרך רחוב עמק זבולון. ניתן להיכנס לשביל הטבעי דרך שכונות הציפורים, שכונת נופים ושכונת אבני החן ובעתיד גם דרך שכונת מורשת.

בכניסות המרכזית יש מגרשי חנייה בתשלום (בעלי תו חנייה של מודיעין פטורים מתשלום).

פארק ענבה
מתחם משחקים מתקדם, צילום: דנה טל

מה יש בפארק ענבה?

פארק ענבה מודיעין מתחלק לשני חלקים. החלק המרכזי או העירוני הכולל אמפי תיאטרון להופעות עם אלף מקומות ישיבה, בוסתן, אגם מלאכותי בשטח של כ– 14,000 מ"ר, מדשאות,  מתקן משחקים מתקדם המותאם למגוון רחב של גילאים שבמרכזם מזרקות מים לרחצה. בפארק ספסלי עץ שולחנות פיקניק, שבילי הליכה ורכיבת אופניים. סביב הפארק  העירוני קיימת תאורה היקפית לשבילים.

דינזאורים בפארק

ברחבי הפארק מוצבים פסלי סביבה בדמותם של דינוזאורים, תנינים, שקנאים וצבים. הדינוזאורים והחיות השונות פוזרו לאורך תוואי הפארק כדי לייצר חוויה ופינות עניין למבקרים בפארק. רוב הדינוזאורים קטנים מלבד שני דינוזאורים ענקיים: טי – רקס ובריכוזאורוס.

האגם המלאכותי

שטחו של האגם בפארק עומד על  14,100 מ"ר (היקף האגם – 570 מ"א. נפח המים כשהאגם מלא – 11,000 מ"ק). על מנת לשמור על איכות המים מתקיים מכקב שבועי הבוחן את מי האגם.  הנהלת הפארק הכניסה אלפי דגים הניזונים מאצות וירוקת לתוך המים  כדי ליצור מאזן אקולוגי שעוזרים לשמירה על איכות המים. הוכנסו גם מאות  דגי גמבוזיות הניזונים מזחלי דגירת יתושים ומונעים מפגע יתושים.

פארק ענבה
מבט מהכניסה המרכזית, צילום: דנה טל

שביל ענבה

שביל ענבה מתחיל בחלק התחתון של מרכז הפארק. השביל עובר בוואדי ענבה הממוקם בין שכונת הציפורים לשכונת אבני החן ובמשכו בין שכונת נופים לשכונת מורשת עד תחנת הרכבת פאתי מודיעין. אורך השביל כ-4.5 קילומטר ק"מ ורוחב כ-4.5 מטר. לאורך השביל יש פינות ישיבה והצללה, מערכת תאורה, פחי אשפה וברזיות. בנוסף שתלו עצי פרי ולימנים שמטרתם לשמש מתקני אגירת מים לטובת גידול העצים והצמחייה. הקטע של השביל משדרות ענבה עד סיומו אינו כולל תאורה ופחי אשפה כדי לשמור על ערכי הטבע במקום.

למידע נוסף על פארק ענבה – לחץ כאן

Share your love
Facebook
Twitter