בר מצווה במודיעין

פרויקט בר מצווה במודיעין לנערים עם צרכים מיוחדים

פרויקט בר מצווה במודיעין לנערים עם צרכים מיוחדים. בימים אלו קורם עור וגידים פרויקט חדש של האגף לשירותים חברתיים, בהובלת המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב.

בר מצווה במודיעין הדור הבא. הפרויקט, "בר מצווה במודיעין לנערים עם צרכים מיוחדים". מהווה מיזם חדשני ומותאם לנערים בכל רמות האבחון והתפקוד. הפרויקט מנוהל ע"י האגף לשירותים חברתיים.עוד שותפים הם המרכז למשפחה ועמותת "כנפי רוח". מפני שהוא כולל הכשרה של מתנדבים שעוברים מיון והכשרה בכל הפרמטרים הרלוונטיים לחגיגות בר המצווה.

 

מדובר בפרויקט שנתי. שכולל מפגשים המותאמים לנערים בכל רמות התפקוד. בין היתר. יילמדו הנערים ובני משפחותיהם להניח תפילין. יקיימו מפגשים חווייתיים ויעשו חידונים. למידה על נושא התפילין והקריאה בתורה וגם מפגשים עם ההורים. האחים. הסבים והסבתות. במטרה שכל המשפחה תחווה את שנת בר המצווה.

מפגש במרכז למשפחה

המפגש הראשון יתקיים במרכז למשפחה של האגף. לצד עובדת סוציאלית, במטרה להתאים ציפיות של המשפחה והנער מהחוויה.

ואילו בסיום המפגשים יתקיים אירוע השיא של העלייה לתורה בהשתתפות המשפחה והאורחים ובהתאם לבחירתם והעדפתם. באשר לדרך בה הם מבקשים לחוות את האירוע.

את הפרויקט ינחו הרב אלון חזני ויאיר שרבט. 

"חוויה ערכית במודיעין"

יוזם הפרויקט בר מצווה במודיעין, המשנה לראש העיר, עמיעד טאוב: "בר מצווה הינה כידוע חוויה ערכית ויהודית. שהינה מאבני היסוד ביהדות. אני מאמין שכל ילד ומשפחה זכאים לחוות את ההתרגשות והמעמד הייחודי בדרכם".

"הפרויקט שנבנה בשנה האחרונה מכיל את כל האיזונים בין רמות התפקוד של הנערים עם הצרכים המיוחדים. לבין רצונותיהם של בני המשפחה. ומלווה ע"י אנשי מקצוע באגף לשירותים חברתיים במטרה לאפשר חוויה מותאמת אישית לכל משפחה".הוסיף טאוב.

 

ואילו מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מרינה שדה: "כל ילד בישראל זכאי לחגיגת בר מצווה בליווי משפחתו האוהבת".

שדה הוסיפה כי :"יש ילדים מיוחדים שלא זוכים לממש את הזכות הנעלה הזאת. או לא חווים את גיל המצוות כמו כולם. האגף בשיתוף עמותת כנפי רוח, יזמו חגיגה מתמשכת לרגל בר המצווה של משפחות מיוחדות בעיר, שתכלול בתוכה גם ליווי עוטף לכל ילד ומשפחתו עד לטקס חגיגי ומרגש".

 

Share your love
Facebook
Twitter