תערוכה במודעין

תערוכה במודיעין. איך מרגיש הבידוד?

"מבודדים" תערוכה בחדשה מודיעין מציגה את הבידוד של תושבי העיר בזמן משבר הקורונה. התערוכה כולל יצירות ממגוון תחומים. ציור, ריקוד, צילום, מוזיקה ועוד. אחת היצירות המדליקות הוא סרטון אינמציה של ילד בן 12. קישור לתעורכה בסוף הכתבה.

בין הסגר הראשון לשני פרסמה הקתדרה לאמנות במרכז הרב תחומי, קורא לתושבי מודיעין לשלוח עבודות המתארות את התקופה המורכבת של הסגר והבידוד. מבין העבודות שנשלחו נבחרו 33 עבודות אמנות המתארות באופן אמנותי ויצירתי את התקופה המורכבת של הבידוד בדרך בדרך שתושבי מודיעין הרגישו אותה. העבודות מוצגות בתערוכה במודיעין.

ניצה פרי, מנהלת הקתדרה לאמנות סיפרה כי "התקבלו עבודות מקוריות וחוויות מחדרי הבידוד. עבודות ממגוון תחומי אמנות הכוללות ציור, צילום, פיסול, סרטוני וידאו, אנימציה, מיצגי ריקוד, שירים ועוד. הרעיון הוא לחבר בין האמנות לקהילה בעידן שבידוד והתנתקות הם מציאות כפויה. האמנות והיצירה מאפשרות התמודדות מול המציאות דרך מגוון חוויות הבידוד".

לוקחים את הבאסה בסבבה

אחת העבודות המעניינות בתערוכה היא סרטון משעשע של נווה שפר. שפר ילד בן 12 על הרצף האוטיסטי. נווה  צייר, אנימטור, פסנתרן, בובנאי וחובב משחק מצא דרך יצירתית ומשעשעת להתמודד עם אימת הנגיף והסרטון שלו משתתף בתערוכה.

עבודה מעיינת נוספת היא של איה אליאב. אליאב תיעדה יומן קורונה בספרד (21-27 לאפריל 2020) הכולל מחשבות טרוניות וציורים. היומן נפתח: "היום זה היום ה-40 שאנחנו פה בסגר הרמטי מאוד בספרד. לא יוצאים מהבית 40 יום. יוצאת רק לסופר ולחנות ירקות. אני שומעת בקנאה מחברים וחברות בארץ שיוצאים לרוץ בשדה, או לשחק מתחת לבית, ומייחלת ליום שבו גם לנו יהיה מותר לצאת למרחק של 100 מטר, לרכב על אופניים עד לפינת הרחוב וחזרה".

התערוכה כוללת גם יצירות מוזיקליות כמו של רותם סאקורי (סאקו). סאקו יצר שי קצבי מתוך ארבע קירות מבודדים ש״הכי חשוב לשמור על ראש מורם, עוד משפט אופטימי נדוש, על זה שיחד אין ממה לחשוש״.

לצד העבודות תוכלו לקרוא מספר מילים על התושבים על היוצרים. מוזמנים לצפות בתערוכה המרתקת והייחודית. תערוכה המציגה לראשונה באופן מקוון את החוויות האישיות של תושבי העיר אשר משתפים אותנו במחשבות, חלומות, תהיות, דאגות, אופטימיות והומור.
לחצו כאן לצפייה בתערוכת "מבודדים"

Share your love
Facebook
Twitter